foodandotherthings.blogg.se

Ett projektarbete av en tjej som går tredje året och sista terminen på ett gymnasie i Värnamo :)

Kladdkaka med topping.

Kategori: Allmänt

Sista dagen jag hade praktik på Ica tog jag med mig en kladdkaka som jag gjort själv. I receptet stod det att man skulle ha chokladvispgrädde som topping. Så jag testade att göra denna hemma en gång men tyckte att denna toppingen blev tråkig. Därför blev jag glad när jag hittade ett recept på en vitchokladmousse som man kunde ha ovanpå och gjorde detta istället. Den blev toppen! Jag ändrade lite i det receptet för det stod att man skulle ha i citruslikör, vilket jag inte hade hemma så jag tog pressad limesaft istället och jag krossade även lite polkagrisar och blandade i vilket gjorde att den fick lite tuggmotstånd också :) Tyvärr har jag slarvat bort recepten men ska leta upp dem och då kommer de ut här :)
 Dekorerade med jordgubbar och några polkagrisar :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: