foodandotherthings.blogg.se

Ett projektarbete av en tjej som går tredje året och sista terminen på ett gymnasie i Värnamo :)

Dagens mat!

Kategori: Allmänt

Idag gjorde jag makaronipudding till middag. Det blev riktigt gott tyckte jag.
Till vår familj på fyra personer använde jag mig av:

700 gram Köttfärs
5 dl okokade makaroner ungefär
½ paprika
1 gul lök
2½ morot
2½ dl grädde
Salt och peppar

Jag skar ner morötterna och parikan i bitar. Hackade löken och fräste den i en stekpanna, sedan stekte jag färsen också. Kokade makaronerna och hällde dem i en ugnsfast form som var smord. Kryddade köttfärsen och blandade alla grönsaker, färsen och makaronerna och sedan hällde jag på grädden. Efter det in i ugnen på 200 grader i ca 30 minuter.

Smaklig måltid!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: