foodandotherthings.blogg.se

Ett projektarbete av en tjej som går tredje året och sista terminen på ett gymnasie i Värnamo :)

Klyftpotatis

Kategori: Mattips

Som rubriken säger så har jag gjort klyftpotatis idag. Istället för att ha massa matolja och lite margarin på idag så valde jag att köra naturellt. Jag och mamma hittade bakpotatis 5 för 15 kronor och bestämde att vi skulle ha det idag, men kom inte på hur vi skulle göra dem så då valde jag att göra klyftpotatis av dem.

Dela dem i klyftor, skölj bort stärkelsen och lägg dem på en plåt med bakplåtspapper på. Jag valde att kryddda med salt, svartpeppar och timjan och tyckte att det blev väldigt gott. Du får välja själv vad du vill krydda med! In i ugnen på ca 200 grader i 45 minuter. Och 5 bakpotatisar räckte gott och väl till min familj på fyra personer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: