foodandotherthings.blogg.se

Ett projektarbete av en tjej som går tredje året och sista terminen på ett gymnasie i Värnamo :)

A small thing!

Kategori: Allmänt

Ville bara berätta att jag är väldigt stolt över en släkting till mig. Faktiskt min kusin, hon är 22 år gammal och serverade på årets nobelmiddag.
Matintresset måste finnas i släkten för jag kommer ihåg hur duktig min farmor var på att laga mat, det jag minns bäst är första gången jag åt kålsoppa, den var underbar och ingen kan göra lika god.
Min faster är också jätteduktig på att laga mat det bästa minnet från hennes mat är när jag hade praktik i Hyltebruk där hon bor och varje dag när jag kom hem så fanns där alltid god mat och på kvällen serverades det jämt något gott.
Min farmors syster är väldigt duktig hon med, bäst är hon på att göra såser och tårtor, dem är verkligen underbara!
Min pappa är jätteduktig på matlagning med, kommer ihåg efter att jag blivit opererad första gången och jag bara fick äta puremat och första dagen jag kom hem hade pappa gjort en gudomlig sås som jag åt tillsammans med potatis, kommer aldrig glömma den känslan. Kommer inte glömma några av dessa känslor!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: